Välkommen till Riksdagens Veteranförenings årsmöte 2024

Den 15 maj hälsas du välkommen att besöka riksdagen. Veteranföreningen kommer att hålla sitt årsmöte och alla medlemmar är varmt välkomna. Under dagen kommer talman Andreas Norlén att informera om aktuella frågor i riksdagsarbetet. Det blir också tillfälle att besöka partikanslierna och utskotten samt lyssna på årets gästföreläsare, Sveriges Radios Washington-korrespondent Ginna Lindberg.

Dagen kommer som vanligt att avslutas med traditionell sammankomst i Sammanbindningsbanan.

P R O G R A M

10.30 – 11.00    Kristna gruppen inbjuder till andakt i Stilla rummet (L2-653) för dem som önskar

11.00 – 12.30    Besök på partikanslierna
12.45 – 13.30     Veteranföreningens årsmöte (Andrakammarsalen)

13.30 – 14.15    Gästföreläsare: ”Inför presidentvalet i USA”, hör Sveriges Radios Washington-korrespondent Ginna Lindberg om höstens amerikanska ödesval (digitalt Andrakammarsalen)

Ginna Lindberg är en av Sveriges Radios mest kända korrespondenter. Hon har varit chef för Ekots utrikesredaktion och är nu för andra gången SR-korrespondent i Washington. Inte minst hennes medverkan i USA-podden ger fördjupade och unika inblickar i landets politik.

14.30 – 15.20    Utskottsbesök

15.30 – 16.00    Talmannen informerar om aktuellt i riksdagen (Andrakammarsalen)

16.00                  Talmannen bjuder in till buffé i Sammanbindningsbanan

Viktig information om resorna

Alla får boka sin resa själv på det billigaste resesättet.

OBS! Dyra flyg, långväga bilresor eller taxi ersätts inte.
Veteranföreningen har erhållit anslag från riksdagsförvaltningen vilket innebär att föreningen kommer att utbetala reseersättning till alla efter inlämnande av kvitton och resehandlingar senast den 31 maj 2024.

Obs! Medlemsavgiften för 2024 måste vara betald innan reseersättning utgår. Avgiften är 250 kr och betalas via
Swish 123 246 79 75 eller plusgiro 490952–9. Glöm inte att fylla i namn.

Anmälan mejlas till bibi.junttila@riksdagen.se eller postas till Veteranföreningen senast den 15 april.

Riksdagens Veteranförening
Att: Bibi Junttila