Veteranträff i Borås 7 sept 2016

Till Veteranföreningens medlemmar

Regional träff i Borås med Riksdagens veteranförening

7 september

Du är välkommen till Borås den 7 september.

Vi besöker bland annat Textile Fashion Center, en gammal fabriksbyggnad som byggts om för att inrymma bland annat både Textilhögskolan och Textilmuseet. Även om det inte sys så mycket kläder längre i Borås så är ändå Borås "huvudstad" för textil utveckling och design.

Borås har också under de senaste åren också blivit en stad med kultur i det offentliga rummet, både genom skulpturer och väggmålningar. Självklart tar i oss en titt också på detta. På bilden syns skulpturen House of Knowledge av Jaume Plensa som står utanför Textile Fashion Center

Sent har jag fått uppdraget att bjuda in till en träff och därför är inte heller detaljerat program fastställt men träffen beräknas pågå kl 10-16. Det kommer ett detaljerat program under andra hälften av augusti. Var och en står för sina egna kostnader, även lunchen.

Du kan redan nu anmäla dig till Anne-Marie Ekström. Mobil 0702-749940 eller e-post amek@telia.com . Senast 27 augusti. Det är bra att veta hur stort intresset är.

Välkommen till Borås den 7 september

Anne-Marie Ekström (L)