Årsmöteshandlingar och hur du anmäler dig finns här.

Välkommen 4 maj till Riksdagens Veteranförenings årsmöte 2022

Den 4 maj hälsas du välkommen att besöka riksdagen. Veteranföreningen kommer att hålla sitt årsmöte, alla medlemmar är varmt välkomna. Under dagen kommer talman Andreas Norlén att informera om aktuella frågor i riksdagsarbetet. Det blir också tillfälle att besöka partikanslierna och utskotten samt lyssna på årets gästföreläsare.

Dagen kommer som vanligt att avslutas med traditionell sammankomst i Sammanbindningsbanan.

P R O G R A M

10.30 – 11.00  Kristna gruppen inbjuder till andakt i Stilla rummet (RÖ9-50) för dem som önskar

11.00 – 13.00  Besök på partikanslierna

13.15 – 13.45  Veteranföreningens årsmöte (Andrakammarsalen)

14.00 – 14.30     Årets gästföreläsare Pär Stenbäck: Därför söker Finland nya vägar (Andrakammarsalen)

Pär Stenbäck var profilstark riksdagsman för svenska folkpartiet, partiordförande, undervisnings och utrikesminister. Generalsekreterare för Nordiska Ministerrådet m.m. Efter det har han arbetat tolv år med humanitära uppdrag för Röda Korset samt kultur och ungdom.

14.30 – 15.30  Utskottsbesök

15.30 – 16.00     Talmannen informerar om riksdagsaktuellt i riksdagen (Andrakammarsalen)

16.00                    Talmannen bjuder in till buffé i Sammanbindningsbanan